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Influenza vs popolarità

In una recente intervista, Brian Solis, scrive: “Influence is not popularity and popularity is not influence.”

“The biggest mistake companies, and honestly everyone, is making today with influence is the value placed on the score. A score doesn’t represent influence nor does it represent the capacity to influence. Just so we’re clear up front, influence is defined as the ability to cause effect or change behavior. That is accepted definition long before social media. Influence therefore isn’t measured by a score, it is measured by whether or not someone caused effect or changed behavior. However, scores do visualize one’s standing within digital networks, call it social capital if you will. People earn social capital based on their activities within networks and they also spend it when they need people to take action.”

Uno dei più grandi errori che le aziende commettono,  è definire l’influenza con il valore attribuito da un punteggio: un punteggio non rappresenta l’influnce né rappresenta la capacità di influenzare.
L’essere influenti è la capacità di causare effetti o cambiare il comportamento,  definizione accettata molto prima dei Social Media.
L’ influence non è misurabile con un punteggio, ma è misurabile con gli effetti causati e i comportamenti modificati; questi punteggi,  semmai,  definiscono lo stare nei networks e questo può essere definito capitale sociale,  incrementabile attraverso le singole attività svolte in Rete.

Brian Solis offre un consiglio ai brand: pensare a quale effetto o comportamento desiderano provocare o cambiare,  identificando il networks più appropriato,  monitornado e migliorando in tempo reale.

“For brands, the best advice I can offer here is to think about the effect or behavior you wish to cause or change. What is the state today so that you have a benchmark to measure against. Then identify the best people who will help you reach the people you need to reach. Introduce value to the influencer and to the people to whom they’re connected. Monitor and improve in real time.”

[Brian Solis è marketing executive americano attualmente direttore di Altimeter Group; Solis è riconosciuto a livello globale come uno dei più importanti thought leader e autori sui nuovi media. Analista digitale,  sociologo e futurista,  Solis ha studiato e influenzato gli effetti dei media emergenti sul business,  marketing,  editoria e cultura.]

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